Legile administraţiei publice in 2013 | Autor: Ovidiu Podaru
Code:978-606-522-790-3
|
Rating:
Descriere
EXTRAS:
Art. 3. Tutela administrativă. (1)[1] Prefectul poate ataca direct în faţa instanţei de contencios administrativ actele emise de autorităţile administra- ţiei publice locale, dacă le consideră nelegale; acţiunea se formulează în termenul prevăzut la art. 11 alin. (1), care începe să curgă de la momentul comunicării actului către prefect şi în condiţiile prevăzute de prezenta lege. Acţiunea introdusă de prefect este scutită de taxa de timbru.
(2) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici poate ataca în faţa instanţei de contencios administrativ actele autorităţilor publice centrale şi locale prin care se încalcă legislaţia privind funcţia publică, în condiţiile prezentei legi şi ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată.
(3) Până la soluţionarea cauzei, actul atacat potrivit alin. (1) şi (2) este suspendat de drept.
1. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ
2. Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor
3. Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului
4. Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale
5. Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali
6. Ordonanţa de urgenţă nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite
7. Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor
8. Ordonanţa de urgenţă nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică
9. O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii
10. Normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii (extras)
11. Legea nr. 287/2009 privind Codul civil (extras)
12. Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică
13. Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică
14. Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local
15. Legea nr. 178/2010 a parteneriatului public-privat
16. Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă (extras)
Titlul cartii:
Legile administraţiei publice in 2013
Autor (i)::
Ovidiu Podaru
Autor | Autori:
Ovidiu Podaru
Publicat de:
Editura Hamangiu
Colectia:
Legislatie
Data aparitiei:
26. 02. 2013
Numar de pagini:
416
4by Administratia publica 2013, 27 Feb 2013
Legile administraţiei publice in 2013 | Autor: Ovidiu Podaru
Aflata la a 3-a editie, lucrarea cuprinde reglementarile juridice esentiale in materia administratiei publice, actualizate, in temeiul carora autoritatile acesteia isi desfasoara activitatea.
Volumul este ingrijit de lect. univ. dr. Ovidiu Podaru si se adreseaza studentilor la facultatile de drept sau de administratie publica, dar si tuturor celor care lucreaza in domeniul public sau sunt implicati in achizitiile publice.
Lucrarea de faţă este de o importanţă deosebită în contextul în care achiziţiile publice joacă un rol important în economia tuturor statelor membre ale Uniunii / Comunităţii Europene. Fie că este vorba de bunuri sau servicii, de investiţii, interesele economice sunt considerabile şi în acest context unul din principiile fundamentale ale Pieţei Unice prevede că toate societaţile comerciale trebuie să dispună de posibilitaţi egale pentru obţinerea contractelor publice. Instituţiile comunitare au optat în mod clar pentru concurenţa efectivă şi deplină in domeniul achiziţiilor publice, asigurănd în acest mod creşterea economică Uniunii Europene.
Prezenta carte din libraria noastra online reprezinta prima monografie consacrata vastei problematici a contenciosului achiizitiilor publice, prezentat in cele doua faze ale sale: actiunea in fata Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, respectiv, actiunea in fata instantelor judecatoresti.
Prezenta lucrare include toate modificarile intervenite in domeniul achizitiilor publice si al concesiunilor pana la 18 februarie 2011. Sunt prezentate toate reglementarile in materie ce au ca scop flexibilizarea sistemului achizitiilor publice astfel incat sa asigure si functionarea acestuia in limitele stabilite prin Directivele Uniunii Europene in domeniu.
Reglementarile din aceasta carte se adreseaza atat cumparatorilor, cat si furnizorilor implicati in procesul achizitiilor publice si constituie prima sursa de documentare care te invata cum sa cheltuiesti corect banii publici si cum sa ai un maximum de profit. De asemenea, lucrarea contine si dispozitiile legale referitoare la concesiunea de bunuri proprietate publica, fiind utila si celor implicati in procesul de atribuire a dreptului de exploatare a unui bun proprietate publica.
Lucrarea se adreseaza absolventilor de administratie publica ce doresc sa sustina examenul de licenta, autorii elaborând un numar de 596 grile structurate astfel: Drept administrativ – 149 grile; Managementul institutiilor publice – 100 grile; Finante publice – 237 grile; Managementul resurselor umane – 110 grile. De asemenea, sunt prezentate raspunsurile corecte, ceea ce ajuta la verificarea alegerilor si la consolidarea cunostintelor acumulate.
In comparatie cu editia I, prezenta lucrare vine in plus cu 27 de decizii pronuntate in perioada 2010-2011, precum si, in prima sa parte, cu un comentariu practic al Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 cu referire speciala la contraventiile rutiere.
Partea a doua este structurata pe trei capitole: in capitolul I sunt analizate contraventii rutiere reglementate de dispozitiile principalelor acte normative in materie – Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 si Regulamentul de punere in aplicare a acesteia, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1391/2006 –, capitolul al II-lea cuprinde contraventii prevazute de alte acte, cum ar fi hotarari ale autoritatilor locale, iar capitolul al III-lea vizeaza aspecte de ordin procedural.
Contravenţii. Ghid practic pentru agentul de ordine publică, reprezintă o culegere de acte normative, grupate pe diverse domenii, publicate în perioada 1990 - 20 februarie 2009, care prevăd atât contravenţii a căror constatare şi sancţionare sunt de competenţa politiştilor cât şi contravenţii care, deşi nu sunt de competenţa poliţiştilor, totuşi acestora le revin, conform legii, anumite obligaţii în legătură cu identificarea contravenientului şi sesizarea organelor competente.Prin conţinutul şi forma de prezentare, cartea reprezintă un instrument util şi comod de lucru pentru poliţiştii şi jandarmii din subordine, în special pentru cei nou încadraţi, cu mai puţină experienţă în activitatea specifică.
Caietul prezinta problematica dreptului administrativ sintetizata in seminarii concise.
Fiecare seminar fiind conturat pe cateva elemente fundamentale in intelegerea unei ramuri de drept, Tema seminarului, Problematica, Legislatie, Doctrina, Probleme teoretice specifice, Spete ofera studentilor o baza logica de initiere si o cale facila spre aprofundare.
Prin modul in care a fost abordata disciplina Drept Administrativ, lucrarea de fata se adreseaza nu numai studentilor de la facultatile de drept, ci si cercetatorilor, specialistilor, practicienilor si tuturor celor interesati de unul dintre cele mai dinamice domenii ale dreptului public, si anume dreptul administrativ.
Adoptarea în anul 2001 a Declaraţiei UNESCO privind diversitatea culturală are o dimensiune simbolică importantă în evoluţia dreptului internaţional public. Ea are semnificaţia unui „viraj politic” cu o însemnătate remarcabilă. Considerată, anterior acestui moment, o frână pusă în calea dezvoltării, un obstacol în calea modernităţii, progresului ori a democraţiei, diversitatea culturală a devenit, peste noapte (s.n.), resursă şi sursă a dezvoltării, democraţiei, ştiinţei şi păcii.
Pe de altă parte, conceptul de diversitate culturală admite existenţa unei varietăţi de culturi diferite care nu sunt, nici pe departe, izolate, ci interacţionează şi se intersectează în permanenţă. Astfel, Convenţia UNESCO privind protecţia şi promova‑ rea diversităţii de expresie culturală (2005), plecând de la afirmaţii precum: diversitatea culturală constituie o caracteristică definitorie a umanităţii; diversitatea culturală constituie moştenirea umanităţii, fiind necesară pentru umanitate la fel cum biodiversitatea este necesară pentru natură ori diversitatea culturală este o cerinţă indispensabilă a dezvoltării durabile, defineşte diversitatea culturală în următorii termeni: „Diversitatea culturală se referă la multiplele moduri în care se exprimă culturile grupurilor şi societăţilor. Aceste expresii sunt transmise în cadrul şi între grupuri şi societăţi (…)”
Perspectiva constituţionalistă asupra noţiunii de „funcţie publică” este minimalistă, pur evocatorie şi non-descriptivă; nicio normă de drept constituţional nu reproduce în conţinutul ei vreo definiţie sau măcar o minimă descriere a ceea ce este noţiunea de „funcţie publică” şi nu furnizează, în mod explicit, nicio explicaţie în privinţa sensului juridic specific al acestei noţiuni. Atunci când distinsul profesor craiovean D.C. Dănişor vorbeşte despre „dezinstituţionalizarea funcţiilor publice”, are în vedere sensul larg – constituţionalist – al acestei noţiuni – funcţia publică –, sens care îi înglobează în aceeaşi familie (mulţime logico-juridică) pe toţi exponenţii puterii publice, indiferent de rolul jucat în cadrul sistemului etatic (legislativ, executiv sau judecătoresc).
De altfel, nicio prevedere constituţională nu face, în mod expres, niciun soi de distincţie între noţiunea de „funcţie publică” şi alte categorii care trimit la poziţiile unor alţi agenţi ai statului (sau ai puterii publice), agenţi care, prin activitatea lor profesională, concură la realizarea uneia sau alteia dintre cele trei funcţii constituite în stat. Însă o analiză sistemică a mai multor prevederi constituţionale este aptă să furnizeze, la mai toate aceste probleme, răspunsuri clarificatoare.